There is always something to be thankful for! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Adinda Nieuwstraten - WaarBenJij.nu There is always something to be thankful for! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Adinda Nieuwstraten - WaarBenJij.nu

There is always something to be thankful for!

Door: Adinda

Blijf op de hoogte en volg Adinda

16 Oktober 2014 | Canada, Montréal

Het is alweer 2 weken geleden dat ik aan mijn laatste blog begon, inmiddels is het al midden oktober!
De bomen verliezen hun bladeren en langzaam begint de herfst in te treden. Dan sta je weer even stil, dat alles zo snel veranderd.
En niet alleen de seizoenen, maar ook mezelf als persoon.
Het afgelopen jaar is er veel veranderd in mijn leven, en zelf nu verander ik met de dag. Goede tijden en slechte tijden, al klinkt het zo cliche, heeft mij oprecht een nieuw en beter mens gemaakt. Je komt erachter wie je bent, wat je wilt en waar je van droomt. Gek dat al die veranderingen en mijn internationale ervaringen hier reflecteren hoe je bent. De afgelopen tijd ben ik in uiteenlopende situaties beland, waar je erachter komt wat je kwaliteiten zijn en waar je nog aan moet werken. En ook sta je stil bij dingen waar je dankbaar voor bent en wat er dan ook echt toe doet. Vrienden, familie, een dak boven je hoofd en dat je gezegend bent met een universitaire opleiding! Iets wat niet vanzelfsprekend is en wat je hier in een compleet ander land oprecht ook beseft.
Misschien haak je nu af, aangezien het nogal serieus is...
Maar dit jaar heb ik mijn allereerste Thanksgiving gevierd!
En ja dan ga je nadenken over dat soort dingen.
Dan ben je dankbaar dat je überhaupt de mogelijkheid hebt om in een ander land te wonen en dat je de mogelijkheid hebt om zoveel te reizen.
Montreal, Quebec, Mont-Tremblant, Toronto, Niagara Falls ik heb het allemaal al gezien. En er staat nog zoveel op de planning!!
Maar ook het feit dat je zoveel fijne mensen om je heen hebt.

Zo waren mijn ouders afgelopen week op bezoek in Montreal, iets fijners kon ik niet wensen! Het was zo fijn dat ik kon laten zien waar ik leef, wat ik doe, met welke mensen ik omga. Ik wilde zoveel mogelijk met ze delen, want deze tijd komt niet meer terug!
En wat hebben we genoten! Het was weer even als vanouds.
Het deed mij goed dat ze zo trots op mij zijn! En ik ben dan ook zo trots op hun! Na een ontzettend fijne week, zijn ze inmiddels alweer vertrokken en is het allemaal weer zoals voorheen maar dan anders. Ik heb ontzettend veel geleerd, en ga nog zoveel leren. Het belangrijkste is dat ik heb geleerd ontzettend dankbaar te zijn voor alles in het leven, goede en slechte tijden, het verleden en het heden. Het maakt namelijk wie je bent. En met deze nieuwe kijk op de wereld ben ik meer dan ooit klaar voor reizen, mezelf ontdekken, mijn bachelorthesis en een bestuursjaar! Maar voordat ik daar aan begin, genieten we nog even van het hier en nu! En moeten we hard aan de bak voor de midterms!
Ja mensen, want studeren doen we hier ook!
Tot snel xxx

  • 16 Oktober 2014 - 21:05

    Hetty Lodder:

    Dacht iedereen maar zoals jij!! dan zou de wereld er een heel stuk beter uit zien!!

    Fijn dat je overal zo dankbaar voor bent, en hebt genoten van je lieve ouders...

    knap te zeggen dat je elke dag nog leert en dat je daar blij mee bent...

    lieve Adinda geniet vooral van deze tijd!! ik wens je het allerbeste...

    dikke Kuss Hett XXX

  • 16 Oktober 2014 - 21:10

    Ineke Poelstra:

    Hoi Adinda wat een prachtig blok en zo mooi om te lezen hoe je alles
    Ervaart en dat alles niet van zelf sprekend is En dat je lieve mensen om
    Heen heb en genoten dat je ouders zijn geweest geweldig Hou van je en ben
    Trots op je xxx

  • 18 Oktober 2014 - 10:59

    Wil Oostveen:

    Lieve Adinda wat schrijf je toch ontzettend mooi heel fijn moet lezen hoe dankbaar dat je bent . Fijn om toch nog een week met je ouders te zijn ook al is het weer moeilijk om afscheid te nemen. Geniet ervan want voor dat je het beseft is de tijd weer om . Heel veel kusjes van ons .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adinda

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 6972

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 24 Januari 2015

La joie de vivre

Landen bezocht: