La joie de vivre - Reisverslag uit Montréal, Canada van Adinda Nieuwstraten - WaarBenJij.nu La joie de vivre - Reisverslag uit Montréal, Canada van Adinda Nieuwstraten - WaarBenJij.nu

La joie de vivre

Door: Adinda

Blijf op de hoogte en volg Adinda

02 September 2014 | Canada, Montréal

Daar ging ik dan, 19 augustus, Amsterdam Schiphol, klaar voor mijn grootste avontuur ever! De kriebels waren er al weken, maar vandaag werd het dan eindelijk werkelijkheid. Nadat mijn koffer was ingecheckt, was het tijd om afscheid te nemen. Het was even zwaar, maar nadat Kirsten en ik door de doaune heen waren viel er een last van mijn schouders af. Eindelijk was het zover, eindelijk kon ik beginnen aan mijn grote avontuur. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost om dit voor mekaar te krijgen! Maar als je echt iets wilt, staat niets je in de weg. En ik was het levende bewijs daarvan. De vlucht naar Montreal was binnen no time voorbij, en na een fijne vlucht die maar 6,5 uur duurde waren we dan eindelijk in het mooie Canada. Op weg naar onze kamers, op weg naar de mooiste tijd van onze levens. Eenmaal aangekomen in Montreal was het even wennen, maar toen onze koffers uitgepakt waren voelden we ons gelijk gesetteld. Die dag leerde ik gelijk al mijn huisgenoten kennen, allemaal stuk voor stuk leuke en spontane mensen. Twee jongens, Morten uit Noorwegen, Fabrizio uit Chili en Ayla, een meisje die ook uit Tilburg komt! Home sweet home. De eerste dagen vlogen voorbij, heerlijk buiten de deur gegeten, de nodige zaken geregeld waaronder een Canadees telefoon nummer! En natuurlijk de eerste feestjes meegepakt, om mijn mede-studenten te leren kennen! Omdat het de afgelopen twee weken fantastisch weer was, waren we vooral heerlijk buiten! Clock Tower Beach, Mont Royal niets was te gek. De stad is geweldig en ademt een heerlijke sfeer uit! Ik kan dan ook zeggen dat ik mezelf voor het eerst weer heerlijk relaxed voel, en dat is lang geleden. Misschien komt het door de combinatie van het heerlijke weer, alle leuke en gezellige mensen en een vleugje Frans!

Inmiddels zijn er alweer twee weken voorbij, en is de introductieweek net afgelopen. Veel intensiever dan de TOP-week, maar wat was het het waard! Dag 1 begon met een bezoek aan het Omega Parc, een park vol met Canadese dieren. Helaas viel dit wat tegen, aangezien we heel de dag met een Amerikaanse schoolbus zonder airco en zo'n 35 graden door een dierenpark hebben gereden. Maar gelukkig kon iedereen er wel om lachen! En zoals elke dag, werd deze afgesloten met een party!! Dag 2 hebben we vooral gespendeerd op de uni, waar we onze verzekeringen moesten afsluiten en een OV-kaart moesten regelen. Helaas was deze dag niet zo'n succes voor mij, en kreeg ik te maken met een cultuurshock. Ik had mijzelf nog nooit zo raar gevoeld, en wist even niet hoe ik moest omgaan met deze gevoelens. Gelukkig ben ik deze dag goed opgevangen door de Study Abroad Coordinator, Kirsten en al mijn nieuwe vrienden. Alle activiteiten die deze dag gepland stonden, heb ik gecanceld zodat ik mijzelf de volgende dag hopelijk iets beter zou voelen. Gelukkig was dat zo, en kon ik de volgende dag deelnemen aan het ontbijt op school! De laatste dagen van de introductieweek waren eigenlijk verreweg het leukste! Zo hebben we onder andere deelgenomen aan Jet-boating. Het woord zegt het eigenlijk al, maar je zit dus in een boot. Het is eigenlijk een levende achtbaan op het water, waar je met een rotgang wordt geraakt door de sterke stroming van de Saint-Laurent rivier. Tijd om om je heen te kijken heb je niet. Want zodra je enig zicht hebt, krijg je weer te maken met enorme golven! Daarnaast zijn we naar een enorm aqua park gegaan, waar ze de meest bizarre en hoge glijbanen hadden. Ook deze dag was weer fantastisch, want met 30 graden en volle zon kan dat ook niet anders. Zondag, de laatste dag van de introductieweek, zijn we naar Arbraska Park gegaan! Waar we als aapjes in de hoge bomen van Quebec hebben geklommen. De introductieweek was fantastisch en ik heb dan ook heel veel nieuwe mensen leren kennen! Er staat mij dan ook nog een ontzettende mooie tijd te wachten, waar ik intens van ga genieten! Genieten van het hier en nu, la joie de vivre!! Ik ben dan ook helemaal klaar voor dit semester, bring it on Montreal!

  • 02 September 2014 - 06:46

    Mandy:

    Heej adinda het ziet er naar uit dat je het prima naar je zin hebt. Houdt ons op de hoogte met je blog! Leuk om te lezen.have Fun
    Xx

  • 02 September 2014 - 11:33

    Tineke:

    Wat een leuk verhaal Adinda, je hebt het al helemaal naar je zin. Geniet er van en heel veel succes met je studie. We zijn trots op je xx

  • 02 September 2014 - 18:48

    Sylvia Van Der Slot:

    Lieve Adinda,

    Ik ben zo brutaal geweest jouw reisverslag te lezen.
    Vind het namelijk heel leuk om jouw ervaringen in het verre Canada
    te lezen dus hoop dat je het niet erg vindt. ;-)Heb je verhaal met plezier
    gelezen.
    Heel veel plezier bij je eerste college en ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes en xxxx
    Sylvia

  • 02 September 2014 - 21:34

    Ineke Poelstra:

    Hoi adinda heb genoten van je reis verslag was heerlijk om te lezen dat je het naar je zin hebt dat doet ons goed veel plezier bij je eerste college wacht op het vervolg
    Veel liefs van roel en ineke love you dikke kus xxx

  • 02 September 2014 - 22:13

    Adinda:

    Heel erg bedankt voor de leuke reacties! Over 1 a 2 weken zal ik weer een nieuwe post plaatsen! Bisous de Montreal

  • 07 September 2014 - 15:28

    Jolanda:

    Leuk Adinda om zo je belevenissen in Montreal te volgen.Jammer van die cultuurschok maar ook logisch veel gebeurd veel indrukken...maar nu ben je er helemaal klaar voor.Veel plezier op de uni en we blijven je volgen. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adinda

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 6975

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 24 Januari 2015

La joie de vivre

Landen bezocht: