Comme je rêve! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Adinda Nieuwstraten - WaarBenJij.nu Comme je rêve! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Adinda Nieuwstraten - WaarBenJij.nu

Comme je rêve!

Door: Adinda

Blijf op de hoogte en volg Adinda

08 September 2014 | Canada, Montréal

De tijd vliegt voorbij alsof het niets is! Dagen voelen als minuten, maar elke minuut van de dag probeer ik intens te genieten. Genieten van het moment, van het eten, van het leven, van de mensen! Het voelt heerlijk om hier te zijn, en ik als ik erover na denk wil ik ook nergens anders zijn. Inmiddels zijn er alweer drie weken verstreken! En mocht je denken dat na de introductie week de rust is wedergekeerd, nee hoor de pret gaat gewoon door!

Aangezien maandag Laborday was, hadden we onze eerste collegedag van het jaar vrij! En ja dat hebben we gevierd, want wij vieren hier alles! Montreal staat bekend als een levendige stad, en in de zomer zijn hier dan ook veel festivals te vinden! Maandag gingen we naar Piknik Electronik, een drukbezocht festival met een ontzettend mooi uitzicht over de hele stad. Dit festival is wekelijks, en gaan we dan ook zeker nog een keer bezoeken!
Dinsdag begonnen de eerste colleges en moesten we voor het eerst naar de Universiteit. Mijn dag begon met International Management, een ontzettend leuk en interessant vak! Een ding wat meteen opviel is de benadering van de professoren. Totaal anders dan in Nederland. Centraal staat dan ook de relatie met de studenten. De professoren zijn dan ook erg behulpzame en warme persoonlijkheden, uitzonderingen daargelaten. Een nadeel is dat de lessen hier 3 uur duren in vergelijking met 1,5 uur in Tilburg, een kwestie van wennen! 's Avonds had ik Frans, een leuke interactieve les. Waar ik al het een en ander heb geleerd! Integreren kun je leren haha! Zoals bijna elke dag, werd deze dag afgesloten met een biertje in de kroeg. Ja je blijft student!
Woensdag had ik college van het vak Consumer Behaviour.
En hoe kan het ook anders, ook dit vak is super interessant! Hiervoor moeten we een onderzoek doen in een bedrijf in Montreal, zeer leerzaam! Ik kijk hier dan ook erg naar uit!
Mijn collegeweek eindigde op de donderdag met Management Skills, het leukste vak dat ik heb! De professor is zeer interessant en heeft in een aantal grote multinationals gewerkt, de lessen zijn enorm interactief (presentaties en discussies), en er staan een aantal bedrijfsbezoeken gepland! Dat belooft dus veel goeds!
Na Management Skills had ik weekend!! En ja dit weekend was alweer helemaal vol gepland! Vrijdag overdag was er een beachparty! Ik heb nog nooit zoiets geks en leuks meegemaakt, maar wat een feest was dat! Mooi weer, een hapje en een drankje! En genieten van de muziek! Oh ja en 's avonds zijn we ook nog op stap gegaan. Gekker moet het niet worden haha! Zaterdag heerlijk uitgeslapen, dat mocht ook wel een keer! Samen met een aantal andere exchange studenten was ik zaterdagavond uitgenodigd bij Claire, een vriendin uit België! Aangezien ze een echte kookprinses is, hebben we dan ook heerlijk gegeten en genoten van de wijn! Aangezien zij samenwoont met Canadezen, heb ik dan ook nog de nodige tips meegekregen, altijd handig! De avond werd dan ook afgesloten in een club waar alleen 'echte' Montrealers komen! Een fantastische plek, al zeg ik het zelf!

De afgelopen weken heb ik al zoveel ontzettend leuke en lieve mensen leren kennen, dat het voelt als een tweede thuis! En dat maakt het zo fantastisch. Zo fantastisch, dat we van de week een mooie reis naar Cuba hebben geboekt! Ik had in mijn mooiste dromen nooit kunnen geloven dat ik deze mooie plekken op de wereld zou gaan bezoeken! Maar toch gaat het gebeuren. Met een grote familie die bestaat uit nieuwe vrienden, gaan we een ontzettende mooie tijd tegemoet. Comme je rêve, alsof ik droom, alleen dan echt!

  • 08 September 2014 - 10:12

    Olga :

    Whaaa klinkt echt fantastisch! Super dat je zo je plekje al gevonden hebt, geniet ervan xxx

  • 08 September 2014 - 17:52

    Niek:

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet volop van alles wat er op je pad komt. Believe me, now it's the moment for making memories for a lifetime! Xx

  • 08 September 2014 - 20:44

    Carla:

    Hoi Adinda wat leuk om je verslag te lezen. Het bruist van enthousiasme en dankbaarheid. Geniet en studeer. Je bent nog jong en dit neemt niemand je meer af. Ik volg je en wens je enorm veel succes en plezier toe!!

    Groetjes Carla

  • 10 September 2014 - 11:47

    Ineke Poelstra:

    Hoi Adida wat een geweldig verhaal en zoveel nieuwe indrukken
    Fantastische mensen studeren en genieten wie wil dat niet
    In zo mooi land en als slagroom op de taart naar Cuba
    Wens je heel plezier en wacht op het vervolg foto's waren prachtig
    Veel liefs Roel en Ineke dikke knuffel live you xxx

  • 17 September 2014 - 17:39

    Wil Oost Veen :

    Lieve Adinda
    Wat doe jij toch veel ervaringen op in deze periode. Heel leuk om te lezen dat je het ook zo naar je zin hebt. Naar Cuba en nog naar New York hoorde ik . Geniet er maar van want de maanden zijn zo om. Heel veel liefs van de Oostveentjes

  • 19 September 2014 - 21:14

    Adinda:

    Dank jullie wel voor de leuke reacties!! Heb zeker mijn plekje gevonden, en ga nog van de komende maanden genieten! Jullie horen snel weer iets van mij:) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Adinda

Actief sinds 29 Aug. 2014
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 6974

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 24 Januari 2015

La joie de vivre

Landen bezocht: